Thursday, April 17, 2008

JABATAN PERTANIAN - bukan setakat tanam, ternak dan tuai??

Review sikit...

Baru balik dari Jabatan Pertanian Kalumpang. Wow.... sungguh tak sangka...banyaknya peluang usahawan yang terbentang luas di sana. Mesti ramai yang tak tau apa yang kita boleh dapat di sana kan... Nanti saya akan kongsikan...

Gambar pon ada. Belum sempat nk download lagi nih....


KIV dulu okay!


Updated on 19th April @ 12.16pm


Ini semua gambar-gambar sekitar Jabatan Pertanian Kalumpang. Walaupon nampak 'biasa-biasa' sahaja, sumbangan jabatan ini dalam mengangkat martabat sektor pertanian dan perladangan di negeri Selangor sangat


Saya difahamkan berbagai-bagai projek ternakan dan ladang telah di jalankan di bawah usahasama dan khidmat nasihat jabatan pertanian.

Dan...ramai yang tak tahu...Kursus-kursus yang dianjurkan oleh Jabatan Pertanian adalah PERCUMA dan terbuka kepada setiap lapisan masyarakat. Mana-mana peserta yang berjaya menamatkan kursus dengan jaya dan komited untuk menceburi sesuatu bidang itu secara komersil, jabatan pertanian ada dana/ skim khas untuk membantu mereka. Mereka akan dibantu dan dipantau dari A sampai Z! Ruginya kalau kita tak rebut peluang ni kan?

Dan semua pegawai-pegawai yang saya temui sgt mesra dan tak lokek ilmu. Alangkah mudah dan selesa untuk kita berurusan dengan pegawai-pegawai mcm ni kan? Lagi satu...apa yg saya tengok, kat sana tak ada karenah birokrasi yang memeningkan kepala... Bagusnya Jabatan Pertanian Kalumpang..... SAYA MESTI PILIHHHH! (Macam iklan lah pulak kan..)






.

1 comments:

Anonymous said...

I have passed something?